fredag 7 november 2008

Halloweenfest

Förra helgen hade vi halloweenfest hemma i lägenheten. Den blev en trevlig kväll med skräckfilmstävling, mycket fotograferande, pratande, singstar mm, där de flesta som var här inte kände varandra (eller oss) sedan innan. Efter många olika förslag slutade det med att jag var en vampyr. Svart peruk, lång klänning, långa svarta naglar och huggtänder var tanken. Men tänderna gick inte att sätta fast så de fick hänga runt halsen, peruken åkte av efter halva kvällen och naglarna kom jag på först efter halva kvällen (och åkte av ganska snabbt igen när jag upptäckte att jag inte kunde göra någonting med dem). Bland det roligaste var att pynta lägenheten med Affi innan festen. Vi hängde spindelväv och spindlar överallt, tillverkade två extra gäster (se om ni hittar dem bland korten), tände ljus och gjorde massa andra skräckfilmsdetaljer på andra ställen i lägenheten.

Hela helgen blev dessutom väldigt mysigt med Affi som var här mellan fredag och måndag, David mellan fredag och söndag och Sara mellan lördag och måndag. Dessutom fick vi en snabbvisit av mamma och Henrik under söndagen. Till och med katterna verkade ha trevligt och Tassmin lärde sig efter tre smällda ballonger att det är otäckt att bita i ballonger. I början av veckan var jag riktigt slut efter helgen, trots en hel del städande är det fortfarande blodstänk på väggarna i badrummet och spindelväven hänger kvar. Men det är nästan lite mysigt.

Här kommer lite blandade bilder från festen.

Vem står egentligen överst i näringskedjan på en fest fylld av zombies, vampyrer och mördare som Jason och Dexter?Singstar!