fredag 5 juni 2009

Masterexamen!

Igår presenterade jag mitt examensarbete som jag jobbat med de senaste 30 veckorna, en epidemiologisk studie av Campylobacter. Det gick bra och det var såklart otroligt skönt att ha det överstökat. Det var den sista delen av masterprogrammet i biomedicinsk vetenskap och nu är det gjort. Samtidigt som jag är otroligt glad känns det faktiskt lite tomt att det är över. Var det inte mer än så här?

Idag var jag på en examensceremoni på slottet. Min andra ceremoni för en examen från högskolan här. Även om förra gången när jag tog min kandidatexamen från farmaceutprogrammet var speciell och jag fick ta emot ett fint stipedie då, kändes det personligen större idag. När jag tog examen från farmaceuprogrammet visste jag att jag ville läsa vidare. Men idag var det kanske verkligen slutet på min tid som en vanlig student. Under ceremonin tänkte jag tillbaka på mina fem år på högskolan, på hur långt jag kommit och hur mycket jag utvecklats under den här tiden. När jag började här i Kalmar var jag osäker på om jag skulle vara duktig nog för att ta mig igenom farmaceutprogrammet, om jag skulle kunna hålla jämna steg med de andra och om jag över huvud taget passade på högskolan. Nu vet jag hur det gick. Och allt har gått långt över vad jag någonsin kunde förvänta mig av mig själv.

Nu undrar ni kanske om jag fått nog av högskolan nu. Men det svaret är enkelt. Jag vill bara ha mer! (fast först vila)

Här kommer lite bilder från idag (en regnig och kall dag på slottet):

Hela den stora klassen som tog examen från masterprogrammet i biomedicinsk vetenskap.
Glad Tora och stolt Mats

3 kommentarer:

AnnaBanana sa...

Grattis Tora! Du var verkligen jätteduktig förra veckan! Kanonbra!

Tora sa...

Tack Anna! Det kändes skönt att ha er där!

Benny sa...

Vad bra, hela klassen på ETT foto! ;)

Grattis igen Tora, du har verkligen varit duktig och kämpat hårt! Hoppas du även lärt dig ATT du är duktig, att du kan klara de saker du vill göra.

Jag tycker vi firar dig och Mats rejält när Mats tagit sin examen i september.

Men sedan ska vi fira din doktorsexamen om några år :)