fredag 9 maj 2008

fäärgglitter

Dagens rubrik kan bara uttalas med rättvisa av Embla. Jag tror att det var ett av hennes gosdjur som hon för ett antal år sedan döpte till "färgglitter". Det var i en period där glitter och färg var det som gjore livet värt att leva. Idag tyckte jag själv att ordet passade bra för att beskriva naturen och havet när vi var ute och gick. Jag blir aldrig för vuxen för färgglitter! När jag var klar i skolan för dagen fixade jag, Lisa och Joppe egna baguetter och begav oss ut till Stensö, som har har blivit lite av en favorit. Mycket härligt som vanligt att bara njuta av luften, grönskan, solen och utsikten. Jag och Joppe var också nere på stan och tittade när Mats mediaelever utförde en egen flashmob på centralstationen. När jag kom hem släpade jag ut filt + katt för en mysstund på gräsmatten. Tassmin gillade verkligen att komma ut idag. Det roligaste med att komma ut verkade helt klart vara att smaka på allt gräs. Då menar jag verkligen ALLT gräs. Scen "Katt på gräsmatta": Åhh titta gräs... mums mums. O mer gräs...mums mums. En annan slags gräs.... smask mums. Åhh titta gräs... mums mums. osv osv. Man börjar ju undra om det verkligen är en katt eller om hon ska börja idissla när som helst. Hon älskar verkligen att smaka, tugga och slicka på allt. Mycket konstig och hungrig katt. När hon hittade ett träd med en gren som stack ut var det första hon gjorde såklart att börja gnaga av barken (som ni kan se på bilden passar hennes rovdjurständer inte helt bra för att gnaga av barken).

2 kommentarer:

Seth Lindholm sa...

Verkar supergött :-) skön grillkväll vi fick med! Du luras ju, hade inte skrivit svar om avkopplingsresa på bloggen. Vi får försöka dra ihop ett gäng och hitta en helg som passar.

Tora sa...

jag har visst skrivit till dig! men det verkar vara något konstigt. det står 0 kommentarer på ditt inlägg men när jag klickar på kommentarer ser jag mitt eget inlägg... hmm... men det verkar ju funka att prata på riktigt istället ;)