fredag 2 maj 2008

Totoro

Nu har vi sett filmen Min granne Totoro. Underbart mysig film! Den lilla flickan var ju verkligen en liten Embla. Scenen i bilden nedan var en av mina favoriter. Fast självklart blev jag väldigt förtjust i kattbussen också. Filmen passade på något sätt väldigt bra till gårdagens tidsfördriv, playstation 3 spelet locoroco som är helt fantastiskt gulligt och får en att bubbla av glädje, och ändå är det så simpelt som ett gäng sjungande blobbar som följer efter en fjäril på jakt efter fler blobbar. Blobbarnas glada trallande ekade kvar i huvudet hela gårdagen.

1 kommentar:

Benny sa...

Javisst är det en härlig film. Jag gillar också scenen i regnet i väntan på bussen, om jag minns rätt är det inte något prat utan de kommunicerar med miner och blickar.

Vi har fler Miyazaki-filmer om ni vill låna!