söndag 24 maj 2009

välkommen sommar

Idag kändes det som sommaren har kommit hit på riktigt. De senaste dagarna har mina tankar varit ganska uppslukade av examensarbetet. Men idag blev jag så pass klar att jag kunde skicka hela exjobbet till min handledare för de sista kommentarerna innan examinatorn och opponenten ska få det. Det kändes såklart otroligt skönt. När jag hade skickat iväg arbetet gick vi ut en runda. Kombinationen av att känna sig lättad och att det var otroligt varmt ute gav en otrolig sommarkänsla. Jag gick en längre runda senare på kvällen också. Trots att klockan började närma sig sju gick jag längs havet i kortbyxor och sandaler. Härliga värme! Härliga sommar! Välkommen!

Om mindre än två veckor tar jag examen från masterprogrammet. Jag insåg nyligen att detta kanske är mina sista veckor som riktigt student. Några dagar efter min examen påbörjar jag enligt planerna en projektanställning som pågår året ut. Det ska bli spännande och jag ser fram emot att sätta igång med det projektet. Men förhoppningvis ska jag kunna ha lite ledigt i sommar också och njuta av värme, sol och vila.

Inga kommentarer: