fredag 7 december 2007

veckan som gått

Jag vet, jag har varit riktigt slö med att blogga... Men nu fick jag några minuter över så här kommer en kort sammafattning av min senaste vecka. I fredags kom Jerry hit och har bott hos oss sedan dess. Trevligt med lite sällskap och det bättrar faktiskt på julkänslan ännu mer att vara lite fler i hushållet.

I lördags hade Joppe, Staffan och en annan kille gemensam 75-årsfest på KM. Det var riktigt trevligt. Massa blandat folk, inte för att man direkt tog sig för att bekanta sig med så många av dem. Men det var skoj i alla fall, trevligt prat och god öl. Efter det gick några av oss hem till oss och spelade lite guitar hero.



På söndagen tog vi det rätt lugnt hela dagen, förutom att jag fick jag sticka en snabbis till labbet och odla upp lite bakterier med Andreas. På kvällen/eftermiddagen kom Joppe, Jonas, Staffan och Thommy hit (Jerry var ju redan här) och åt pizza och spelade spel i kombination med lite adventsmys. Jättetrevligt. Det var länge sedan jag spelade spel nu och det var extra kul att vi var så många.


I veckan har det varit mycket skola och labbande. I tisdags var jag i labbet 11 timmar tror jag (med avbrott för lunch). I onsdags höll jag och Andreas i veckans Journal club som är en del av denna kursen där vi presenterar en artikel och berättar lite information runt den och bjuder på fika. Vår presentation handlade om HIV-vaccin. Jag hade varit duktig och bakat kladdkaka fast jag varit i labbet till halv åtta kvällen innan. På onsdagkvällen var Erika, Madde och Lisa här och kollade på Desperate Housewives som vi brukar med jämna mellanrum. Fast denna gången var det Erikas sista för hon flyttar till Stockholm nästa vecka :( Men det var såklart lika mysit som vanligt med en liten tjejkväll.

Igår var jag superduktig och bakade lussekatter hela kvällen. Jag kände mig väldigt huslig, har inte blivit av att jag gjort sådana "lång"-bak på jättelänge. Ikväll ska vi ha en liten glögg/spel/myskväll här. Nu måste jag sluta och börja laga lite mat till mig, Mats, Jerry och Joppe.

2 kommentarer:

Benny sa...

Låter mysigt. Mycket att stå i, att t.o.m. hinna baka med så långa studiedagar, men ni hinner ändå fira lite advent och få julkänsla. Skönt!

Är det bara du som lagar mat!?

Benny sa...

Kul med bilderna du lagt hit nu! Men har du inga bilder från de spännande bakterieodlingarna i labbet...?