tisdag 28 augusti 2007

28 dagar...

Saker ser lite ljusare ut idag. Mailade med prefekten igår och han säger att programmet ska gå som planerat och att det ska anpassas individuellt efter oss som går det. Det verkade som om våra studier skulle bli lite likt hur doktoranderna har det. Så jag tänker fortsätta som jag har tänkt och får bara hoppas att det blir bra. Det verkar tyvärr som att jag kan lägga ner mina tankar om att vara med på hela FFF. Det kommer nog vara flera obligatoriska moment under de veckorna. Snyft... men jag får väl hålla en egen filmfestival här i lägenheten som kompensation.

I morse när jag vaknade var jag helt uppfylld av känslan att jag var mitt uppe i ett underbart sommarlov. Men efter en stund återfann sig verkligheten. Men idag har jag bara haft föreläsningen till klockan 12. Sedan dess har jag bara slappat i soffan, mycket välbehövligt, helt utmattad är jag efter sommaren.

Ikväll ska jag nog kolla på 28 weeks later med Lisa och Mats. Spännande. Kommer knappt ihåg 28 days later. Kommer bara ihåg att jag hade jättehöga förväntningar och blev besviken, men det är kanske värt att se den en gång till.

Blev inte biten av några bedbugs inatt i alla fall, bara bedcats. Tassmin har ändå sedan hon var en liten kattunge tyckt att det är supermysigt att ligga i sängen spinnandes och tugga på mina fingrar och i morse var det dags igen. En annan ful ovana hon har på mornarna/nätterna är att sitta brevid sängen och försöka dra ut byrålådorna i våra sängar och det roade hon sig med även i morse. Det är sjukt irriterande... Den kissen har sina underbara sidor och sina mindre härliga sidor.
me so sweet
moahaha


5 kommentarer:

Anonym sa...

Inget FFF överhuvudtaget?

Tora sa...

jo, det hoppas jag verkligen. jag tänker vara där så mycket jag bara kan, men det är lite för dyrt att åka fram och tillbaka flera gånger tror jag. måste få resten av schemat för att hitta nån bra lucka bara. jag hade ju hoppats på att kunna vara där alla 10 dagarna.

Benny sa...

Tråkigt att du inte kan var med på hela fff, jag hade sett fram emot att få ha er boende hos oss!
Kan du vara där den 13:e? Jag tror att det är Stardust då och den vill jag se.

Kul att du skaffat en blog!

Tora sa...

hade också sett fram emot det. har inte fått något fullständigt schema än men jag hör av mig så fort vi bestämt något.

Unknown sa...

Hej älsklings stora dotter, tänk att även du skriver en sort dagbok, kanske är det ärftligt. Önskar att där finns någon lucka i ditt kommande schema. Jag är så sugen på att åka ner till medelhavet.
Kan du spana in om de har några dina råttor i kalmar...
Kram Ina