måndag 27 augusti 2007

lucky number two

Vi var några stycken på uppropet till denna kursen(hela 6 stycken tror jag). I denna kursen skulle några doktorander också vara med. Men det visade sig att de flesta bara var där som en fortättning på sina fyraåriga program. Det var bara jag och en tjej till som hade siktet inställt på masterprogrammet. Så jag var ganska uppgiven. Dessutom verkade denna kursen vara "the vetenskaplig metodikkurs from hell", alltså ganska jobbig. Får se hur det blir. Så jag satt hela lunchen och sökte efter distansutbildningar och börjande tänka ut plan B, plan J och plan H. Men prefekten kom i alla fall och pratade med oss på eftermiddagen och gjorde mig lite mer positiv till det hela. Så jag kan nog lägga paniken åt sidan för natten i alla fall.

Nu är det dags för te och film. Mmmm...te och film :)
Ska se om Lisa också ska vara med oss.

Vi börjar förresten närma oss slutet på Twin peaks nu. Har sett några avsnitt nu som jag aldrig har sett. Har kollat igenom hela serien några gånger innan. Först själv, sen med Sofia, sen med Sara. Men då var det på videoband som pappa spelat in och några avsnitt hade ju blivit bortglömda. Nu när jag har allt på DVD kan jag ju se mästerverket i sin helhet. Spännande värre, inte en död sekund (förutom James roadtrip)... missa inte den här serien... Klonk klonk klonk bzzz (citat Varan-TV)

--------

Nu har vi precis sett filmen Bug (http://www.imdb.com/title/tt0470705/), skum men intressant film. Tror vi ska lägga oss och läsa Harry Potter nu.
Sleep tight.... don't let the bedbugs bite.

2 kommentarer:

Benny sa...

...så pappa spelade inte in alla TP-avsnitt?

Tora sa...

hehe... men du kompenserade med att ge mig en DVD-box :)