fredag 30 januari 2009

Smurf

När Embla och Charlie var här för ett par helger sedan hade de med sig en försenad julklapp/tidig födelsedagspresent. Oj vad förvånad och glad jag blev när jag öppnade presenten. De hade köpt tre helt nya smurfar till mig!

För er som inte vet har jag en ganska massiv smurfsamling sedan jag var liten och detta var första gången på en väldigt lång tid som den fick tillökning. Självklart fick vi leta fram hela den gamla smurfsamlingen och leka lite med allihopa. Då passade jag också på att ta några bilder på det lilla blåa gänget.

De tre nya smurfarna
Hela gänget

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, en tjej-smurf som g ö r något; äntligen!

Tora sa...

Haha... det har du rätt i. De andra brukar mest bara se fina ut.

Men du måste ju hålla med om att varulven är fantastiskt fin, och mumien också såklart.

Benny sa...

Fin samling! Har du dem framme i lägenheten? jag minns inte att jag sett dem på sistone.

Tora sa...

Nej, de kommer bara fram vid speciella tillfällen (barnbesök mm). Men jag skulle vilja ha dem framme på något snyggt sätt i någon liten hylla på väggen... men jag har för mig att Mats röstade emot det ganska så ordentligt:)
Ska de stå framme måste det vara så att katterna inte hittar dem för de är väldigt mumsiga för en katt har vi märkt.