söndag 9 september 2007

ett skepp kommer lastat med Villagatan

Idag har mamma, Charlie och Embla varit här. När de kom åt vi frukost med nybakta scones och mammas egna honung. Efter det lite pyssel och ett par timmar på IKEA. Jag och Mats lyckades hitta en massa små saker vi tyckte att vi behövde så där rök 1500.

När vi var på IKEA gick jag en del tillsammans med Embla. Jag frågade henne om hon ville följa med och titta på tygerna. Jaaa, svarade hon glatt och sprang efter. När jag sedan började titta på tygerna undrade hon:
Men var är dom?
Vi är ju vid tygerna nu, svarade jag.
Då säger hon: Men var är tigrarna?
Tyger, tiger... Har inte tänkt på att det låter likt, men hon blev i alla fall väldigt besviken... lite roligt tyckte jag :)

Katterna var inte lika förtjusta i besöket
Nu ska jag och Mats försöka göra lite skoluppgifter. Lite segt att göra det en söndagkväll så här sent. Men det måste göras.

1 kommentar:

Benny sa...

Farligt att åka till IKEA!