onsdag 5 september 2007

något slags schema

Har inte blivit av att jag skrivit på några dagar nu. Har väldigt mycket som ska göras i skolan nu och tiden bara flyter iväg. Jag har fått något slags schema över "research ethics" som är det jag ska ha under FFF. Om det schemat stämmer kan jag nog vara på FFF från starten 13:e september till den 18:e eller 19:e septemer (beroende på hur mycket av skolarbetet jag hinner avverka innan jag ger mig av till Lund. Det blev inget helkort till festivalen. Det var sista dagen för det i fredags och vi vågade inte bestämma något då.

Jag har blivit någorlunda klar med min presentation av litteratursökningsuppgiften som ska redovisas på fredag. Jag har dessutom hjälpt min klasskompis, en ny doktorand från Bangladesh som heter Mahabuba, med hennes litteratursökningsuppgift.

Nu ska jag försöka läsa lite om min filosof Francis Bacon medan jag väntar på att vår fiskgratäng ska bli klar. Och nej, jag har inte varit duktig och gjort en egen fiskgratäng. Jag har öppnat en kartongförpackning och stoppat in den i ugnen. Det har varit en hel del lathet på matområdet för mig och Mats senaste tiden... men nu ska det bli skärpning. Bra hemmalagad mat blir det som gäller... och träning måste vi komma igång med på allvar igen också.

Det är sjukt vad mycket krav man har på sig själv egentligen. Jag går runt med ett ständigt dåligt samvete för allt möjligt. Ett utdrag: jag borde skärpa mig i skolan och inte bara spara allt till framtiden, jag borde umgås mer med mina vänner och ställa upp för dem, jag borde äta bättre och träna mer, jag borde göra mer för världen, jag borde göra mer för mig själv, jag borde bli en bättre och godare flickvän, jag borde leva mer i nuet, jag borde tänka mer på framtiden, jag borde städa, jag borde tvätta, jag borde rensa skit på datorn, jag borde läsa mer, jag borde träna mig på att köra bil, jag borde fota mer, jag borde sortera mina högar med viktiga papper, jag borde ha mer kontakt med mina släktingar, jag borde ta mig tid att skriva blogg, jag borde slappna av....

på återseende

Inga kommentarer: