torsdag 25 oktober 2007

here we go again...

Jag är sååå förkyld... igen. Det var ju bara nån vecka sedan jag blev frisk från förra förkylningen... Jag bara snörvlar och hostar och är så trött... och så trött på att vara trött :/

Nej, nu var det nog klagat. Idag ringde min chef från i somras som först, alldeles förfärad över hur jag lät, tipsade mig om att det fanns bra förkylningssaker på apoteket. Hon undrade om jag ville jobba lite extra de kommande månaderna. Så jag ska nog vara på sjukhusapoteket 4 lördagar i november och december. Jag har tänkt så mycket fram och tillbaka på om jag ska försöka få lite xtrajobb på apotek och varit på väg att skicka nån intresseanmälan till några av cheferna här men hindrat mig själv och tänkt "det är ju så skönt med lite lugn och ro, varför ta på sig mer jobb". Men, men nu fick jag det serverat och dessutom har jag ju så svårt att säga nej. Men det känns lite kul, kommer ju inte bli så överväldigande när det bara är så få dagar. Dessutom skulle det inte sitta fel med lite extra pengar. Jag håller bara tummarna för att nästa kurs inte ska vara för mycket blod, svett och tårar (det finns en risk för det).

Ikväll har Erika, Madde och Lisa varit här och kollat på desperate housewives. Spännande värre. Imorgon ska jag och mina klasskompisar (vilka nu det är) träffa prefekten och vår möjliga programansvariga och prata om våra tankar om framtiden och börja fila på några slags individuella studieplaner. Ska bli spännande att höra vad de har att säga. Själv har jag inte så bra koll på vad jag vill. Jag tycker de planerade kurserna låter skoj. Dessutom funderar jag på att läsa en kurs i klinisk farmaci som ges på distans och halvfart här på högskolan. Det skulle i och för sig innebära att jag skulle plugga 150% under våren. Tror att jag har fått lite storhetsvansinne nu bara för att det har varit lugnt ett par veckor. Kanske kan klämma in lite apoteksjobb där också :)

Nästa vecka har jag tre presentationer som ska hållas i vår kurs muntlig presentationsteknik. Får nog sätta igång och jobba med dem snart. Denna veckan har verkligen flugit iväg. Men jag kan nog skylla lite på att jag varit sjuk och trött och väldigt ynklig och försöker ta hand om Mats som haft en del att göra. Har städat som en tok också. Visst är det väl smart att dammsuga och skura golv och skura toaletten när man är sjuk?

Nu ska jag försöka göra något duktigt innan jag ska sova.

1 kommentar:

Benny sa...

ja, du har mycket på gång. Men apoteksjobbet tror jag att det är bra att du hoppar in på. Inte för ofta, men bra med lite extra pengar och att hålla kontakten med apoteket.