söndag 21 oktober 2007

keramik, blod och gamla vänner

I helgen har jag varit i Ronneby. Jag och Mats åkte dit tidigt i fredags och tittade på pappas och Annettes nya lilla hus och fikade med dem. Sedan hälsade vi på Jerry i hans nya lägenhet och gick en runda med honom i brunnsskogen. Efter mat hos Mats föräldrar åkte vi hem till Monika, Tobbe, Linus och Rasmus för att bland annat gratta Linus lite i efterskott. På lördagmorgonen åkte Mats hem men jag stannade kvar till idag (söndag). På lördagen var jag och hjälpte Jerry lite i hans lägenhet. Sedan jobbade han , jag och mamma med keramik större delen av dagen. Jag drejade någon slags kruka för att fortsätta träna mitt drejande. Jag råkade tyvärr välja en väldigt vass lera som inte var så skön att centrera utan gan mig blödande skavsår på händerna (som är väldigt ajaj idag).


Efter en god Charlie-lagad middag gick jag hem till Johan och drack lite öl med honom, Necola, Mattias och hans flickvän. Har inte träffat dem på väldigt länge så det var skoj att höra vad som händer i allas liv och vilka som fortfarande håller sig kvar i Ronneby. Jerry råkade fastna i Villagatan-klorna och blev kvar och spelade spel med mamma, Charlie och Embla när jag gav mig av. Idag har jag, mamma och Jerry fortsatt jobba med lera. Jag har byggt små figurer som kravlar sig ur krukan och Jerry gav sig på att dreja, och mamma håller på med sina tusen olika projekt. Efter god mat och spel fick jag ta mig till bussen och åka hem. Nu försöker jag förebereda den där muntliga presentationen som jag ska ha imorgon... Har ingen ork till det... blä. Men en trevlig och avslappnande helg har det varit. Vill tillbaka och dreja mer snart. Det ger sån sjuk mersmak.

Förresten är det nån som vill köpa vår gamla tv-bänk (utan tillhörande katt)? Eller vår gamla bänkdiskmaskin?

1 kommentar:

Benny sa...

Bänkdiskmaskinen har vi ju uttryckt visst intresse för, vi ska bestämma oss snart. Hmmm... TVbänk? Kanske inte passar i 30-tals-huset?