torsdag 11 oktober 2007

Embla

I helgen var Embla här och hälsade på själv. Hon kom på lördagen och stannade till söndagen. Vi hade jättemysigt tillsammans och shoppade leksaker på stan, gjorde muffins, spelade spel, ritade och tittade på film.

Igår blev kissarna vaccinerade. Popsi jamade och pep hela vägen dit och i väntan på sin tur. Men när veterinären väl skulle sticka henne gick det jättebra och hon var lugn. Tassmin däremot var supernöjd med en liten utflykt och var helt tyst och såg lugn och glad ut på vägen dit och i väntrummet. Men när Popsi hade fått sin spruta och det var dags för Tassmin tog det hela en tvärvändning. Tassmin som alltid är så medgörlig och orädd klamrade sig fast vid mig när jag väl fått ut henne ur buren. När veterinären rörde vid henne fräste hon och när sprutan stack till fräste hon ännu mer och högg efter veterinären. Men nu är allt bra igen och de slipper förhoppningsvis veterinären ytterligare ett år.

Dagens frukost:


Skolan är väldigt lugn nu och jag är sjukt lat. Borde jobbat massa med statistiken som jag är efter med sedan jag var sjuk och som vi har tenta i nästa vecka men jag har inte lyckats sätta igång än. Pysslar och donar här hemma istället och göra massa strunt. Imorgon kommer Sara hit, så det ska bli jätteskoj.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nu förstår jag bättre varför du längtade så till filmfestivalen. Hade verkligen velat se de filmerna som fick lite bättre betyg. Du är duktig på film! Åter igen du gör mig så stolt. Kram
Ina
Föresten så köpte Alice Bah... ett keramikkonstverk av mig i går för 1000 kr.

Anonym sa...

hahahahaha @ tassmin! haha