torsdag 6 mars 2008

inte min dag

onsdag kväll (natt?)
Dagens godaste: Blåbärsmuffin! Fast den fick avnjutas söndersmulad tack vare en viss katt. Jag hade gjort en kopp gott te och plockade fram en muffins och la den på tv-bordet och såg fram emot att fira min namnsdag med denna lilla kombination. Men sen begick jag det ödesdigra misstaget och lämnade min fika obevakad en minut för att gå på toaletten. När jag kom tillbaka satt en nöjd katt i soffan med en styck söndersmulad muffins som hon försökt tugga fram ur påsen den låg i. Hon kom ju inte åt själva muffinen så den gick ju att äta utan kattslem (?) men i smulform. Fast när jag tänker efter är det ju egentligen hennes namnsdag också. Hon döptes ju till Tora av uppfödaren så det är bara vi som gett henne ett annat namn för att undvika missförstånd (haha.. de hade man gärna velat se). Så hon förtjänade väl sin del av namnsdagsbullen.
Dagens roligaste: Gubbslem hotar badgäster?
Dagens känsla: otillräcklighet
Dagens dåliga samvete: att jag inte klarar av att göra de sakerna jag tänkt mig att göra och kör fast med den nya delen av mitt projekt innan jag ens kommit igång.
Dagens framtidsplan: sätta upp rimliga mål och försöka bli nöjd när jag uppnår dem.
Dagens duktiga: hmmm.. ja du. inget duktigt nog för att nämnas
Dagens jobbigaste:
komma igång
Dagens lärdom:
remember KARMA-dagen. Jag hade samlat ork hela dagen för att gå till biblioteket och jobba med mina skolsaker där i förhoppningen att jag skulle kunna koncentrera mig bättre där. När jag äntligen kom iväg vid tretiden släpandes på allt jag kunde tänkas behöva möts jag av "Bibilioteket stängt 4-5 mars pga KARMA-dagen". Jaha. En dag om året har de stängt och just den dagen vill jag gå dit. Fint.
Dagens längtan
: allt och inget...
Dagens katt: musmattan som jag nämnde i ett tidigare inlägg är nu Tassmins favoritleksak. Hon springer runt med den i munnen när hon är leksugen, sjukt nöjd över sitt stora platta byte. Då kastar jag iväg den som en frisbee och hon hoppar iväg som en blixt efter den och kommer tillbaka som en hund och vill att jag kastar iväg igen (evighetslek). Den roligaste är att den är så stor så att hon snubblar över den hela tiden när hon går med den i munnen. Tokkatt! Ska försöka lägga hit en bild när jag fått tillbaka min kamera som Mats lånat till Tyskland.

Mats är alltså i Tyskland på Cebitmässan och är borta till på fredag. Han kommer säkert skriva lite om det på sin blogg sen. Det är ju säkert en spännande mässa och en spännande upplevelse att åka på klassresa i lärarrollen.

Nu ska jag läsa klart en artikel om hormoners roll i depressioner innan jag ska lägga mig. Natti.

Inga kommentarer: