måndag 31 mars 2008

Bye bye pathophysiology. Hi virology.

Nu är jag klar med kursen i patofysiologi. Skickade nyss in den sista uppgiften. Jag hade tänkt skicka in allt i fredags och såg fram emot en helg utan några måsten och bara lugn och ro, för jag var ganska klar i torsdags när vi hade vår redovisning. Men sen sa lärarna att vi inte behövde skicka in uppgifterna förrän efter helgen... så då tog såklart slöfocken över och jag hade uppgifterna hängande över mig hela helgen och idag.

Helgen för övrigt har varit ganska dryg och inte alls lugn och skön. Jag fick hoppa in och jobba i lördags. Söndagen började med att jag vaknade med något som troligtvis är migrän. Jag har känt liknande någon gång tidigare men inte vetat om det varit migrän. Men nu såg jag konstigt ljus och hörde ilande ljud i hjärnan (?) så fort jag försökte somna om. Jobbigt. När jag väl tagit mig upp ur sängen gick söndagen mest till att ta hand om stackars sjuka katten (se inlägg nedanför), handla och skriva klart min skriftliga redovisning. Klockan tre inatt blev jag klar med den. Idag började den nya kursen och det blir fullt ös medvetslös på en gång. Redan på fredag ska jag ha en presentation om några kapitel i en ny bok om virus. Fast innan jag kunde börja med allt i den nya kursen fick jag se till att bli klar med den sista uppgiften till patofysiologin... och här är vi nu.

Får jag klaga ännu mer? Jag har fortfarande huvudvärk, min mobil är sönder, min cykel har punktering, vi har fått hyreshöjning och det är stökigt överallt... Men du, jag har glass med kakdeg i, och te... så det ska nog ordna sig med allt ändå.

Nu ska jag slänga mig i soffan och dricka te, äta något gott och titta på tv och försöka ta igen för förlorad helg.
Go och glad, kexchoklad!

2 kommentarer:

Benny sa...

Oj det har verkligen varit tuffa dagar för dig. Hoppas inte migränen / huvudvärken kommer av överansträngning. Jättehärliga bilder från Påskresan!

Jag har förresten saknat dina kommentarer på min blogg på sistone...

Tora sa...

har läst din blogg och förundrats över de fina bilderna... men jag har visst glömt säga något :) det ska det bli ändring på