måndag 10 mars 2008

något måste jag göra rätt

Nu är det måndag... har inte riktigt kommit igång för dagen. Kan inte bestämma mig vad jag ska göra och i vilken ordning. Borde träna, städa, handla och läsa artiklar till mitt skolprojekt.

I helgen har det mest varit jobb. Jag jobbade på sjukhusapoteket fredag, lördag och söndag och ska jobba på onsdag denna veckan också. Det har varit mycket att göra så det tar på krafterna, men det är roligt emellanåt och det känns kul att känna att jag blir bättre och säkrare. Jag har skrivit kontrakt för sommaren nu också. Det blev ju halvt bestämt redan i januari att jag skulle jobba där i sommar men sen har det varit lite krångel hit och dit så det blev inte något kontrakt förrän nu. Det blev lite annorlunda än jag hade tänkt. Jag ska bara jobba 6 veckor, från 9:e juni till 20:e juli. Efter det ska jag bara vara ledig tills skolan börjar (om de inte ändrar sig på apoteket). Det känns väldigt skönt med mer ledighet och vi ska nog överleva även om det blir lite mindre pengar. Förra sommaren var jag knappt ledig något så det kan jag unna mig. Det är bara att hålla tummarna för att Mats får jobba kvar på John Bauer gymnasiet även till hösten och får lön under sommaren... annars kan det bli ganska kärvt.

Såg precis att jag fått VG i betyg för förra kursen (cell och molekylärbiologi med nanobioteknik). Det hade jag verkligen inte räknat med. Som jag beklagade mig en hel del om när jag gick kursen var det väldigt mycket nytt för mig och jag fick kämpa ganska hårt för att hänga med. Visst, det kändes ganska bra på slutet, men läraren sa att han brukade vara väldigt hård med betygen och snål med sina VG. Trevlig överraskning. Men det är helt sjukt att jag har fått VG i alla högskolekurser jag läst hittills. Jag menar inte att skryta, jag är verkligen förvånad. Det har verkligen inte varit mitt mål från början. Förra kursen trodde jag verkligen skulle bryta trenden. Så har jag i och för sig sagt många gånger tidigare men nu trodde jag att jag visste... Något måste jag tydligen göra rätt. Nu ska jag försöka glädja mig lite åt det idag... fast känner jag mig själv rätt kommer det snart att övergå i dåligt samvete för hur lite jag gör i den nya kursen... det jag gör nu är jätteintressant och jag vill så mycket men min hjärna känns helt förlamad. Men som sagt... positiva tankar var det :)

2 kommentarer: