måndag 31 mars 2008

kattmys

Katterna hade en fin mysstund idag.

Popsi har varit sjuk hela helgen och spytt ner vår lägenhet. Det har verkligen varit synd om henne, hon har sett ut som en vissen blomma hela tiden med hängande öron och tom blick. Igår fick jag ge henne vätskeersättning (för bebisar) med en liten doseringsspruta så ofta jag fick tillfälle. Jag trodde jag skulle behöva gå till veterinären med henne idag men hon blev mycket bättre igår kväll och nu är hon nästan sig själv igen. Jag har inte vågat ge henne sin vanliga mat ännu utan i morse kokade jag ris till katterna. Hungriga Popsi som inte fått behålla någon mat under helgen förstod att det var något till henne och jamade hela koktiden (20 min!). När hon väl fick sitt fat med kokt ris så var det ju inte riktigt vad hon hoppats på så jag fick blanda i lite kattmat för att det skulle smaka bättre. Då glufsade båda katterna glatt i sig av riset.

Tassmin har inte direkt varit en förstående kattvän, utan lördagen fick vi ägna åt att hindra henne från att hoppa på och bita den stackars sjuka katten. Vet inte om hon försökte väcka liv i henne, hade tråkigt eller bara var rakt igenom ond... Hon kallas ju inte "the evil one" utan anledning... hehe. Men idag tog de alltså igen för förlorad tid och gosade till det ordentligt.

Inga kommentarer: