fredag 4 april 2008

lättad

Nu är jag så lättad. Har haft den första presentationen i vår lilla "studiecirkel" eller vad det ska kallas. Det var mycket information att trycka in på lite drygt två dagar och försöka göra någon slagt sammanhängande sammanfattning av. Gav upp halv ett inatt, gick upp halv sju imorse för att försöka få ordning på det sista innan träffen som var vid 9. Men det gick nog bra, vi hade trevligt och diskuterade på med vår virusexpert till lärare. Efter presentationen träffade vi doktoranden som är ansvarig för de laborativa delarna i kursen och gjorde upp en början till en plan för laborationerna. Redan nästa vecka ska vi odla celler och infektera dem med virus. Ska bli spännande. Och lärorikt. Behöver träna mig på praktiskt arbete.

Men först mina damer och herrar... ska jag vila och ha roligt. Ska inte göra någon skola i helgen. Aktivitet nr 1 på min lista över aktiviteter som inte är riktiga aktiviteter är att lägga mig och vila och försöka gå ner i varv. Nummer 2 är kanske att träna, men det innehåller lite för lite slappande så jag får se hur det blir med den saken. Nummer 3 är att städa lägenheten som befinner sig i ett stadie av kaos och katthår. Det kanske låter jobbigt, men jag tycker att det är ganska trevligt att städa, det är så befriande efteråt. Nummer 4 är att ha roligt. Ikväll kommer Lisa hit, kanske någon annan om de är sugna. Då ska vi slappa och ha roligt tillsammans, äta god mat och dricka lite vin. I min originalplan av helgen skulle både lördag och söndag gå till slappande och roligheter. Men av någon anledning (pengar?) tackade jag ja till att jobba på söndag så jag får nöja mig med en vilodag. Nästa vecka blir det fullt ös igen. Förhoppningsvis lite mindre ös än denna veckan dock.

2 kommentarer:

Benny sa...

Grattis, skönt att presentationen gick bra. Men nu måste du tänka på vila och nöjen också!
Idag har vi lite nöje hemma, Anton fyller 17! :)

Tora sa...

Grattulera honom från mig!