söndag 20 april 2008

vecka 16

Veckans godaste: en kopp te ute på balkongen i solskenet idag
Veckans roligaste: morgonsoffan
Veckans känsla: Vårkänsla igen
Veckans dåliga samvete: småsaker jag skjutit upp
Veckans framtidsplan: vara lycklig
Veckans duktiga: Vi hade en riktig labvecka denna veckan och var duktiga och började klockan 8 de flesta dagarna (av egen fri vilja!).

Veckans jobbigaste:
gå upp klockan 6.15 för att hinna till skolan, pipettera till små PCR-rör (jag vet det är bara att vänja sig vid båda sakerna...)
Veckans längtan
: eget hus med trädgård där jag kan fika i solskenet

Veckans filmer: Veckans filmer var båda spanska skräck/thriller (men där språket tyvärr till största del var engelska) som visats på FFF.
Fragile(Frágiles): Ett barnhem hemsöks av en läskig varelse som håller till på den översta våningen av sjukhuset. En våning som stått tom i åratal. Spännande film med kuslig stämning och några riktigt läskiga scener. Men tyvärr påminde den lite för mycket om en hel del andra filmer och karaktärerna betedde sig omotiverat (som så många andra filmer).
The Kovak Box:
Kort sagt handlar filmen om en sång som får människor att ta livet av sig och en framgångsrik författare som hamnar mitt i den här härvan, som påminner en hel del om en av hans egna böcker. Mina förväntningar på filmen var att den skulle vara svår och tung men den visade sig vara en thriller som så många andra som Hollywood spottat ur sig under åren. Nej, riktigt så illa var det inte, men det var verkligen inte som jag hade trott. Det var helt enkelt en spännande film, lätt att dras med i min efterlämnar inte så mycket funderingar efteråt.

1 kommentar:

Benny sa...

Ja, att kunna gå ut och fika i solskenet är faktiskt riktigt lyxigt och härligt. Speciellt på våren.

Men sen är det ju det där andra med att ha trädgård: arbetet för att hålla ordning och olja utemöbler m.m. ... :)