söndag 13 april 2008

veckans topp

Veckans godaste: Hemmagjorda pannkakor igår efter träningen.
Veckans roligaste: South park-avsnitt med figh mellan alla you tube karaktärer, från Star wars kid till sneezing panda och dramatic prairie dog... hittade tyvärr ingen bra klipp jag kunde länka till.
Veckans känsla: Vårkänsla
Veckans dåliga samvete: Det vanliga. Det känns som mitt liv är en enda jakt på att stilla det dåliga samvetet.
Veckans framtidsplan: Alldeles för många
Veckans duktiga: De har renoverat färdigt vår tvättstuga nu, vilken har gått från bombnedslag till riktigt trevlig (förutom tvättmaskiner från forntiden). Det firade jag med att tvätta 6 tvättar igår.
Dessutom var vi duktiga och tränade igår. Idag har jag deklarerat och sorterat massa tråkiga papper och satt in i pärmar. Applåder?
Veckans jobbigaste:
se ovan
Veckans lärdom:
Kattklor som krafsar på glasrutor låter inte fint. Det har Tassmin sett till att lära mig genom att sitta och krafsa på glasrutan ut mot balkongen. Nu när det fina vädret har kommit vill hon ut och sola sig flera gånger om dagen vilket vi inte är stormförtjusta i eftersom vi vill hålla koll på henne när hon är där.
Veckans längtan
: Vågar jag skriva det här utan att det övertolkas?? Mitt i allt mitt tänkande på exjobb och framtida jobb eller forskarutbildning så finns det en växande längtan efter att bli mamma. Det är väl någon biologisk klocka som tickat igång nu. Men det är ingen längtan jag planerat att förverkliga den närmaste tiden så tänk inte för långt nu :)
Veckans katt: Vi fick ihop till en tredje katt idag när jag öppnade upp min dator för att göra rent med tryckluft. Allt var täckt med damm och katthår. Som en säkerhetsåtgärd har vi nu spärrat av ett kvadratkilometer stort område för känsliga allergiker.
Veckans film: No country for old men: Oscarvinnande film av Coen-bröderna. Trots höga förväntningar gillade jag verkligen filmen. Väldigt spännande, oförutsägbar, ovanliga karaktärer där filmens bad guy utan tvekan platsar på min topp tio över otäckaste filmkaraktärerna.
Vi har blivit medlemmar på Lovefilm nu och kommer få hem massa bra film i brevlådan. De hade faktiskt riktigt mycket att välja på och ett överkomligt pris. Så nu ska det bli filmtittande på allvar här. Tjoho! :)

4 kommentarer:

Benny sa...

Applåder...Ja!

Och att bli morfar skulle vara härligt... :)

Tora sa...

hihi... såklart :)

Tora sa...

till och med bättre än att ha en dotter som kan sätta Dr. framför sitt namn ? ;)

fast både och är ju kanske bäst...

Benny sa...

Båda är bäst, men att vara morfar är bättre än att vara Dr-far.